Sådan får du succes på de sociale medier

Nyhed

04.09.2018

Sådan får du succes på de sociale medier

Det betaler sig at være synlig på de sociale medier. Det var et af budskaberne, da Jeannette Refstrup forleden gjorde en stor flok BusinessHorsens-medlemmer klogere på, hvordan de kan arbejde med virksomhedens brand, ved at dele lidt ud af sig selv og deres arbejdsliv på sociale medier.

Potentialet for at styrke fortællingen om sin virksomhed eller arbejdsplads er nemlig stort. Og faktisk kan en lille indsats gøre en stor forskel. 

Så her får du lige et par pointer fra dagen, som du ikke må gå glip af:

+ Hører du til dem, der tænker: "Sociale medier, det er ikke noget for mig", så overvej, om du foretrækker, at dine konkurrenter løber med dine kunders opmærksomhed i stedet.

+ Definer dine værdier. Vælg de områder du/I vil tale om. Og ha en holdning.

+ Lav evt. en plan for indhold og kombiner den med mere impulsive, aktuelle opslag.

+ Kend dit publikum, deres problem, interesser eller "pain"? Og overvej, hvad du kan, som de interesserer sig for, og gerne vil have sat ord på.

+ Deltag. Engager dig. Sig tak. Svar på spørgsmål. Og brug emojis ???? Men overvej også, hvilket medie du er på. 

+ Søg inspiration hos dygtige folk: Fx Majken Pape, Hans-Martin Olsen eller Mads Nipper

+ Start i det små og find et leje, der passer men lav gerne mindst et opslag ugentligt på fx LinkedIn.

Få mere inspiration: